صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده » انجام پروژه داده کاوی

انجام پروژه داده کاوی

ما با تجربه بیش از ده سال در انجام پروژه و داشتن متخصصینی از بهترین دانشگاه های کشور یک گزینه مطمئن برای انجام پروژه های داده کاوی شما عزیزان می باشیم. شما می‌توانید سفارش‌های خود را از طریق طریق واتساب با شماره همراه ۰۹۱۳۶۳۰۸۸۰۷ و یا از طریق ایمیل   a.f.statistician@gmail.com ارسال نمایید.

با گسترش کاربرد علم داده کاوی در زمینه بازاریابی و تحلیل رفتار مشتریان، باعث شده که سازمان ها توجه ویژه ای به علم داده کاوی داشته باشند به دلیل اینکه  علم داده کاوی استخراج اطلاعات ارزشمند در یک معدن منابع گرانبها است. با استفاده از داده کاوی می توان رفتار مشتریان را تحلیل نمود و الگوهای پنهان رفتار مشتریان را از میان انبوهی از اطلاعات  استخراج کرد و برای پیش بینی برای اینده بکار گرفت. 

تفاوت داده کاوی و علم آمار، روش مدلسازی داده ها، استفاده از هوش مصنوعی و حجم داده های مورد تحلیل  است. می توان داده کاوی را شاخه توسعه یافته و پیچیده ی علم آمار دانست.  مدلسازی داده های ورودی و دستیابی به اطلاعات پنهان و ارزشمند موجود در این حجم عظیم از داده، با کمک هوش مصنوعی و شیوه های خودکار یادگیری انجام می شود که در علم آمار وجود ندارد.

وظیفه اصلی داده کاوی استخراج دانش از منابع عظیم داده است تا اطلاعات گرانبهایی که در حجم انبوهی از اطلاعات پنهان شده است را آشکار سازد.

دلایل سودآوری داده کاوی

فرایند حل مسئله با داده کاوی

مرحله اول: درک کسب و کار

کارفرما با یافتن مشکل در کسب و کار خود با متخصص داده کاوی مطرح می کند. حالت دیگر طرح مسئله را بر عهده متخصص داده کاوی می گذارد.

مرحله دوم: بررسی و درک داده ها

متخصص داده کاوی، داده های ثبت شده در کسب و کار کارفرما را از او درخواست می کند. متخصص داده کاوی با توجه به حجم و کیفیت داده ها مسئله ی طرح شده در مرحله ی قبل را تعدیل می کند تا نتیجه ی پروسه ی داده کاوی واقع بینانه تر بشود.

مرحله سوم: آماده سازی داده هایکی کردن

انبارهای متفاوت داده در کسب و کار کارفرما

شناسایی و حذف داده های پرت و اشتباه

تغییر فرمت داده ها متناسب با مسئله ی تعدیل شده در مرحله ی دوم

مرحله چهارم: مدل سازی

قدم چهارم مدلسازی داده های آماده سازی شده و مدل های متفاوتی ساخته می شود سپس بهترین مدل انتخاب می گردد.  

مرحله پنجم: تست و ارزیابی مدل

مدل های ساخته شده تست و ارزیابی می شوند سپس در تبادل نظر با کارفرما، موثر بودن مدل انتخاب شده بررسی می‌گردد. در صورتی که مدل انتخاب شده در حل مسئله کمک نکند کل فرایند دوباره از مرحله اول انجام می گردد.

مرحله ششم: توسعه مدل نهایی

در صورتی که ارزیابی ها رضایت بخش باشند راه حل هایی در قالب توسعه مدل نهایی ارائه می شوند که مشکلات مطرح شده در مرحله اول را برطرف می کنند. مدل نهایی نشان می دهد که رفتار مجموعه کسب و کار کارفرما در مورد مشکلات مطرح شده در مرحله اول به چه صورت است.

برای سادگی تعامل کارفرما با مدل نهایی، یک برنامه شبیه سازی کامپیوتری نوشته می شود. بطوریکه کارفرما می تواند با وارد کردن برخی پارامترهای کنونی از کسب و کار خود، رفتار سود آوری سیستم کسب و کار خود را در آینده پیش بینی کند.

مطالب مرتبط

چرا آمار؟

چرا از آمار استفاده می‌کنید؟. آمار یک اصطلاح عمومی است. هر بار که میانگین، میانه و یا انحراف معیار داده‌های ...

امار و چگونه با آمار دروغ بگوییم!

امار و چگونه با آمار دروغ بگوییم. آمار دروغ نمی‌گوید اما می‌شود در قالب زبان آمار دروغ گفت. البته به ...

تحلیل آماری پایان نامه

تحلیل آماری پایان نامه و مقالات علمی اگر محقق مراکز تحقیقاتی یا دانشگاهی، دانشجوی دکترا یا ارشد هستید.  برای  تجزیه و ...

آزمون‌های آماری

قبل از این که به این بحث آزمون‌های آماری پرداخته شود لازم است انواع متغیرهای آماری را مطالعه کنید. لازم ...

ارائه خدمات تخصصی آماری به سازمان ها

با توجه به این که در ادارات و مراکز دولتي  و بخش‌هاي عمومي  هزينه زيادی جهت جمع آوری آمار و ...

مشاوره و تحلیل آماری پایان نامه مشاوره و تحلیل آماری پایان نامه